Aandacht voor klanten? Geen tijd!

geplaatst in: Marketing | 0

Van de week had ik voor de zoveelste keer een bandje aan de telefoon. Ik weet al niet eens meer van wie. T-Mobile geloof ik. Of Ziggo, of VGZ, nou ja, het maakt ook niet zoveel uit. Ze hebben allemaal dezelfde tekst: “Om u nóg beter van dienst te zijn volgt hier een keuzemenu.” Om mij beter van dienst te zijn?? Ze hebben gewoon hun eigen systeem, waar ik me met een aantal keuzes in moet schikken. En dat snap ik. Maar ga dan niet jokken alsof het voor mij beter is. Weet je wat voor mij beter is? Als ik bel en ik krijg iemand aan de lijn. Dat is beter. Oh ja, en het zou helemaal fantastisch zijn als die persoon aan de lijn ook nog een keer terzake kundig is én gemachtigd is om mijn probleem op te lossen. Dán ben je mij beter van dienst. Mijn moeder van 96 begrijpt dit ook.Vorig weekend was ik bij haar op bezoek, zegt ze: “Binnenkort heb ik een ZBP.” Ik zeg: “Goh, leuk mam, maar wat is een ZBP eigenlijk?” Ze zegt: ”Dat is een ZorgBehandelingsPlan. Maar dat hebben ze al eerder gedaan. Dan vragen ze mij wat ik wil en uiteindelijk doen ze toch alleen wat in hun systeem past.”
We leven in een samenleving waar alle organisaties alleen maar groter lijken te worden. En ze hebben allemaal één ding gemeen: ze hebben nauwelijks of geen tijd om aandacht aan hun klanten te besteden. Gat in de markt voor elke startende ondernemer lijkt me.

Rob Janssen
Spraakmaker